2014. szeptember 20. 23:12 - SamuelDivinium

Kezdetek

TL;DR: Blog célja összefoglalva a cikk alján.

Ha az átlag fiatalt megkérdezzük az utcán, hogy hol lakik, az estek nagy részében a válasz: "természetesen panelban". Egyetemisták, egyetemről kikerült friss diplomás dolgozók élik le életük nagy - ha nem az egész részét - a nagy városok betondzsungeleiben. Ha nem is oda születnek, de oda vágyódnak, ott van a "nagypénz" ott van a pezsgés és az élet - legalábbis szerintük.. Persze nem csak ők, de már az idősebbek is a városi élethez szoktak hozzá: a gyorskajákhoz, a tévé előtti tespedéshez, és még sorolhatnám. Nem mindig volt ez így...

Ahogy minél jobban felvesszük világunk egyre gyorsuló tempóját, amikor az átlag hétköznapunk felkelésből, munkába igyekvésből, munkából, munkából hazaigyekvésből és ágyba dőlésből állnak hajlamosak vagyunk elfeledkezni a körülöttünk lévő világról. Hétvégén a hétköznapi fáradalmakat igyekszünk kipihenni egész napos semmittevéssel, mert "jól esik". Minek főzzünk, ha az étteremből mindig lehet rendelni? Minek ültessünk növényeket, ha pár száz forintért mindenhez hozzá tudunk jutni bármelyik szupermarketben? Miért is álljunk meg és nézzünk körbe egy picit? Miért lássunk, ha elég csak nézni?

Mielőtt bárki azzal jönne, hogy "na a falusi gyerek jól megmondja" - tévedés. Városi vagyok, mint legtöbbünk. A falusi életet csak nagyszülők kapcsán ismerem. Néhány évvel ezelőtt én magam mondtam nagy hangon másoknak, amikor kérdőre vontak miért eszek meg "minden szart" a boltokból, hogy "kit érdekel, ha egyszer finom?". Volt, hogy hetekig virslin éltem, néha sütve, néha főzve, néha tojással. Nem kifejezetten érdekelt mi van benne. Zacskós instant leves? Minden ebédhez jöhet. Ételízesítők? Marékszámmal. 

Az utóbbi hónapokban azonban gyökerestől megváltozott a gondolatmenetem. Na nem kell semmiféle tragédiára, vagy szenzációhajhászatra gondolni, szimplán eddig ismeretlen erőt kezdtem érezni magamban, hogy tegyek valamit nem csak az egészséges táplálkozásom érdekében, de az eddig úgymond "elpocsékolt" szabadidőm érdekében is. Na nem lettem se vegetáriánus, se paleolit, se aki csak nyersen eszik meg mindent. A hús még mindig hússal az igazi nekem, de ettől függetlenül a nap többi részén lecsúszhat egy-egy alma, vagy nem vetem meg időközönként a rántott cukkinit. Jól eshet néha az embernek a pihenés is egy átdolgozott nap után, de a pihenés és a semmittevés között nagy különbség van. Így találtam ki magamnak azt a célt, hogy én bizony sok egyéb mellett kertészkedni fogok

Ácsi. Wut? Kertészkedni? Panelban? 

Lehet csak én vagyok a tanulatlan egyén, de engem őszintén meglepett a panel kertészkedés lehetősége. Persze fűszernövényt még csak-csak, de hogy paradicsomot, paprikát, céklát, hagymát? ALMÁT?? Külföldön nagyon menő ez, és így, hogy már tudtam mit keressek, az interneten is sok cikket találtam erről a témáról, könyvesboltokban is tonnaszámra megtalálhatóak ilyen könyvek. Az egyetlen dolog, ami nekem nem tetszett ezekben, hogy profik írták, akik sosem hibáznak, akik mindent tudnak mindenről és a legtöbb dolgot teljesen természetesen kezelik. 

Blogom célja, hogy leírjam személyes tapasztalataimat a panelkertészet terén, minden szempontból, lépésről lépésre. A cikk írásakor még életemben nem kertészkedtem önállóan, a blog fogja megörökíteni első lépéseimet, első bénázásaimat, de első sikereimet is. Ezek mellett tervezek még egyéb dolgokról is írni amik valamilyen módon a természethez kapcsolhatóak, legyen az olyan receptek tárháza amivel kiválthatóak a boltban beszerezhető portékák nagy része (persze megfelelő energia ráfordítása mellett), vagy csak simán ízletes és ezért érdemes foglalkozni kicsit az elkészítésükkel.

Az alábbi oldalak sok inspirációt nyújtottak nekem. Ezek az oldalak nem kértek meg, nem fizettek érte, hogy a linküket kitegyem, én pedig nem is várok semmilyen honoráriumot vagy hasonlót érte, simán csak úgy éreztem kötelességem megosztani ezeket, ha már a lelki erőm nagy részét ők nyújtották, hogy ebbe belevágjak:

 

Indulhatunk is első szent küldetésünk felé, aminek a neve: Bazsalikom.

 

Címkék: egyéb
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://termpanel.blog.hu/api/trackback/id/tr736715615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása