2014. október 05. 14:39 - SamuelDivinium

Bazsalikom küldetés - III. Fejezet: Csírázás

2014. szeptember 23-án ültettem el a bazsalikom magokat a földbe. Azóta sok minden történt velük. Igyekeztem mindent lefényképezni, dokumentálni, most pedig összeszedni egy cikk keretében. Lássuk, mik zajlottak ennyi idő alatt (képekre kattintva nagyobban is megtekinthetőek):

  • 09.25: csütörtök estére meglehetősen kiszáradt már a talaj. Én azt hittem hogy akár egy hétig is elvannak a bazsalikomok egyszeri bő locsolással, de biztos ami biztos alapon inkább ismét megfújkodtam őket körülbelül annyi vízzel, mint első alkalommal. Csak úgy itta magába a szomjas föld a vizet, szóval talán nem volt hiábavaló. Mivel hétvégére elutaztam, ezért a papírfedőt leszedtem a cserepekről, mert ha elkezdenek megjelenni az első levelek és szárak, nekik szükségük lesz a napfényre azonnal.
  • 09.28: Az első hajtások megjelentek. Míg a cserépben egyetlen egy hajtás hősieskedett, a ládában szép számmal nőttek a növénykék. Ismét kaptak (még a vízpermetezővel) legalább annyi vizet, mint legutóbb.
  • 09.29: Ahogy rohamos tempóban elkezdtek nőni a magokból a növények úgy ácsingóztak mind a fény felé (felső kép). Eredetileg relatíve messze raktam a növényeket az ablaktól, mondván, hogy a fény így is éri őket. Ennek hatására a növények elkezdtek eldőlni - a lehető legközelebb szerettek volna kerülni a napsütéshez. Így kénytelen voltam közvetlen az ablak elé helyezni őket. Este folyamán le is fotóztam őket az új helyükön (alsó képek).
  • 09.30: Míg a láda tartotta a föld nedvességét, a cserépben a föld ismét száraznak hatott. Itt már áttértem a kannából való öntözésre, nehogy a leveleknek valami baja legyen a túlzott nedvesség miatt.
  • 10.02: Ismét öntözésre került a sor, innentől már végleg a kannára váltottam a vízpermetező helyett. Szépen nődögél mindkét földből a bazsalikom. Tartottam tőle, hogy a cserépben nem tudja majd áttörni a növény szára azt a fehér tasakot amivel együtt elültettem, de pozitívan csalódtam. (Nyilván így találták ki eleve, de azért na..)
  • 10.03: A kis cserép földjét megint rendkívül száraznak érzékeltem, úgyhogy kapott még vizet. Ezt feltehetőleg rosszul tettem, ugyanis az este folyamán a cserép aljában kisebb tócsa állt. Azt viszont így megtudtam, hogy a cserép alján a vízelvezető réteg tökéletesen működik, ugyanis majdnem színtiszta víz volt ott. Az egyetlen szennyeződés az az alul lévő kövekről lemosódott sóderpor volt. Semmi nyomát nem láttam, hogy a víz kimosta volna a földet, ami jó jel.
  • 10.04: A szárakon lévő két levél elkezdett szétválni egymástól, hogy utat engedjen a vele merőlegesen növő két levélnek (felül). Az egyik levél viszont furcsán nézett ki, lisztharmat szerű tüneteket kezdett produkálni (alul). Lehetséges, hogy csak simán víz került a levelekre és az megszáradt rajta, de azért jobbnak láttam, ha kihúzom a többi közül. Többi levélen ezt nem tapasztaltam.
  • 10.05: Reggel készültek az alábbi képek még egy nagyobb hangvételű beavatkozás előtt.
  • 10.05: A bazsalikomok egyre sűrűbben kezdtek megjelenni a földben, továbbá a föld is használatban van már majd két hete. Így első ízben megritkítottam a tömött tömbökben lévő bazsalikomokat. A választásom, hogy mit húzok ki és mi marad bent igazából a saját ötletem volt. Úgy voltam vele, hogy amik picire nőttek, vagy még csak most kezdtek el nőni azokat húztam ki, hogy azok elől, amik már szépen fejlődnek ne vegyenek el tápanyagot, helyet, fényt, stb. (Bal oldalt látható a ritkítás előtt, középen karikában az eltávolított bazsalikomok, és jobb oldalt a ritkítás után)...

 

  • ...Majd fogtam a már említett tápoldatokat és beleszúrtam őket a földbe.

 

 

A kihúzkodott bazsalikomok sem vesznek kárba. Kitettem a cserepek közé a napra, hogy kicsit kiszáradjanak. Pár nap múlva rászórom a földre, hogy a bennük maradt tápanyagok visszakerülhessenek a földbe. Azért terveztem előtte kiszárítani őket, hogy még véletlenül se eresszenek ismét gyökeret. Kitudja, a növények nagyon nagy túlélők..

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://termpanel.blog.hu/api/trackback/id/tr496760721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása