2014. szeptember 29. 19:19 - SamuelDivinium

Bazsalikom küldetés - II. Fejezet: Ültetés

Megtárgyaltuk az eszközeinket, átmentünk a magokon, végigbeszéltük a legtöbb ültetési módszert. Itt az idő, hogy az elméletet átültessük (ehhe-ehhe) a gyakorlatba és tényleges munkához is lássunk. Az ültetés minden mozzanatát megörökítettük így lépésről-lépésre be tudom mutatni mit is műveltem.

Párhuzamosan lesz látható az agyagcserépbe illetve műanyagládába történő ültetés (képre kattintva nagyban is láthatóak a képek):

1. Cserép előkészítése

Ezzel kapcsolatban semmi extra információval nem szolgálhatok, lényeg, hogy tiszta cseréppel dolgozzunk. Korábbi föld maradványokat szedjük ki belőle. Ha fertőzött növény volt előtte az edényben, akkor különös gonddal járjunk el.

2. Drénezés

Szórjunk az edényekbe kicsi és közepes méretű kavicsokat 1-2 cm vastagon. Külön ügyeljünk rá, hogy a legtöbb cserép alapból rendelkezik az alján vízelvezető lyukakkal, ezeket lehetőség szerint ne zárjuk el. 

3. Pamutréteg

Opcionális lépés. Én egy régi agyonhasznált ruhadarabot vágtam méretre. Nem tudom a vastagsága mennyire mérvadó, lehet több réteg kellett volna, majd idővel kiderül. 

4. Földréteg

Töltsük tele a cserepünket addig, ameddig a jelzés tart. Általában minden hagyományos cserepet vagy ládát jelzés(ekk)el látnak el. Az esetek túlnyomó részében pont addig kell a földet az edényekbe önteni, nekem kb 7 liter föld ment el erre a két edényre. A kertész kesztyű itt már nagy hasznunkra lehet.

5. Lenyomkodás

A földet óvatosan érdemes lenyomkodni, hogy némi levegőt kiszorítsunk a földdarabok közül. Ez azért fontos, hogy ha a magunk növekedni kezd a gyökérkéjével meg tudjon kapaszkodni a földben. Ha túl levegős, a gyökerek nem tudnak mihez hozzáfonódni és nem jut tápanyaghoz a növényünk. Ha viszont túlzottan kipréseljük a levegőt a földünkből akkor pedig nem lesz képes áttörni a kemény földréteget az épp kialakulófélben lévő gyökér. 

6. Magok

Következhetnek a magok. Első esetemben könnyű dolgom volt, a korongot csak ráhelyeztem a földrétegre. Másik esetben pedig igyekeztem úgy szétszórni 20-30 magot/fajta, hogy a két szélén elszeparálva legyen a két fajta bazsalikom, középen pedig vegyesen legyenek. 

7. Takaróréteg

Utolsó előtti lépésünk, hogy a magokat egy takaróréteggel fedjük le. Én egy csipet földet vettem, és úgy szórtam a földet a magokra mintha sóznám a levest. Így kellőképpen vékonyan, de mégis hatásosan sikerült a magokat befednem. 

8. Vízpermet

Utolsó lépésként a magokat a vízpermetező segítségével alaposan átitattam vízzel. A két edénybe összesen körülbelül negyed liter vizet spricceltem. Nagyon nem aggódtam a túlöntözés miatt, hiszen azért van a vízelvezető réteg az alján. Arra viszont ügyeltem, hogy a víz nagyon lassan érjen a talajhoz, nehogy véletlenül is kimosson egy-egy magot. 

9. Végeredmény

Elkészült hát a két edényem, benne három különböző bazsalikom magjával.

9+1. Papírfedő

Opcionális lépés ez is. Mivel az én ablakom déli fekvésű ezért a földet folyamatosan éri a tűző nap. Hogy ne száradjon ki a föld nagyon hamar, ezért papírtörlővel lefedtem hézagosan. Így a tűző nap nem éri, a föld végig nedves marad. Arra viszont figyelni kell, hogy néhány nap múlva a papírfedőt el kell távolítani, mert ha elkezdődnek megjelenni az első hajtások, azoknak azonnal szükségük van a napfényre a túléléshez.

 

Elkezdődött hát az út a bazsalikom nevelése és gondozása felé. Kíváncsian várom mi lesz a végeredmény.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://termpanel.blog.hu/api/trackback/id/tr976727857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása